Specijalne usluge

Transplantacija jetre

Što je transplantacija jetre?

Transplantacija jetre je operacija kojom se bolesna jetra zamijeni zdravom jetrom druge osobe. Može se transplantirati cijela jetra ili samo jedan dio.

U većini slučajeva zdrava jetra dolazi od upravo preminulog donora organa. Duga mogućnost je da zdrava osoba donira dio svoje jetre. Živi darivatelj u pravilu je član obitelji čija se krvna grupa podudara s bolesnikovom.

Osobe koje doniraju dio svoje jetre dalje mogu normalno živjeti, jer je jetra jedini organ u tijelu koji može nadomjestiti izgubljeno ili ozlijeđeno tkivo (regenerirati se). Donorova jetra će uskoro nakon operacije narasti na normalnu veličinu. Dio koji bolesnik dobije kao novu jetru također će narasti do normalne veličine za nekoliko tjedana.

pexels-jonas-kakaroto-4371750.jpg
pexels-павел-сорокин-2324837.jpg

Kada je potrebna transplantacija?

Život bez funkcionalne jetre nije moguć. Transplantacija jetre može se preporučiti ako imate završnu fazu bolesti jetre (kronično zatajenje). Jedan od čestih uzorka zatajenja jest ciroza, u sklopu koje se zdravo tkivo jetre zamijeni ožiljnim tkivom što sprečava ispravan rad jetre.

Ostale bolesti koje mogu dovesti do krajnjeg stadija bolesti jetre uključuju:

- akutna nekroza jetre: tkivo u jetri odumire, a mogući razlozi uključuju akutne infekcije i reakcije na lijekove, lijekove ili toksine.

- bilijarna atrezija: rijetka bolest jetre i žučnih puteva koja se javlja u novorođenčadi

- virusni hepatitis B ili C

- metaboličke bolesti: hereditarna hemokromatoza, deficijencija alfa-1-antitripsina, Wilsonova bolest

- primarni karcinom jetre (hepatocelularni karcinom)

- autoimuni hepatitis: imunološki sustav vašeg tijela napadne vašu jetru

Kako obaviti transplantaciju?

Transplantacija jetre vrhunski je medicinski postupak koji omogućuje osobi koja je izgubila funckiju jetre normalan daljni život. Međutim, problem su liste čekanja. Nažalost, dio bolesnika nikada ne dočeka transplantaciju.

Tim Poliklinike Anova u suradnji s našim vanjskim partnerom, jednim od najvećih svjetskih lanaca bolnica Acibadem u Turskoj nudi vam postupak transplantacije jetre bez nepotrebnih odgoda. Javite nam se! Uslugu upućivanja bolesnika vršimo u potunosti bez ikakve naknade.

pexels-anna-shvets-4769130.jpg